úterý 19. srpna 2014

Jablečný sypaný koláč

Krásný večer přeji,

dneska u nás bylo pěkně škaredě. Od rána pršelo a pršelo a pršelo. Přiznávám se, že jsem byla líná a nic se mi nechtělo. Celé dopoledne jsem seděla u počítače a nic nedělala. Tupě hleděla a ztrácela čas. Pak mě to tak nějak přešlo, a tak jsem se rozhodla, že pro vás aspoň nafotím jablečný koláč, který jsem upekla.

Zaujal mě protože je opravdu netradiční. Je bez těsta. Takže jsem byla taková navyklaná a měla strašně moc velkou potřebu jej vyzkoušet. Recept jsem objevila na blogu mé kamarádky Radušky.

Koláč jsem dělala do velké koláčové formy a tudíž jsem si malinko pozměnila množství.

Potřebovala jsem
  • 375 g polohrubé mouky
  • 180 g cukru
  • 1,5 lžíce vanilkového cukru
  • 200 g másla
  • 2 kávové lžičky skořice
  • 600 g jablek
  • mandle, rozinky - dle libosti
Jablka si oloupeme, zbavíme jadřinců a nastrouháme nahrubo. Přidáme skořici a mandle nebo rozinky. V misce si smícháme mouku a cukr. Formu jsem si vymazala máslem, nasypala jednu třetinu množství mouky s cukrem, na ni dala jablka, a nasypala zbytek mouky. Nakonec nahoru nakrájíme plátky másla a vložíme do trouby rozehřáté na 150°C a pečeme dozlatova. 

Takže pokud máte rádi jablečné moučníky, jako je štrůdl, určitě vyzkoušejte. Já jej příště zkusím se švestkami. Celkem se na něj těším :)

Mějte krásný večer Barča




1 komentář:

  1. Kolacik je vyborny. Prave sa pecie uz jeho druhy kamarat :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jsi si udělal/a čas okomentovat můj článek. Vážím si toho. Hezký den Barča

CAL na dámskou kolovou sukni

Krásný den, šikulky,  kdo ještě nepostřehl, jedeme další CAL.  Tentokrát na dámskou kolovou sukni. Sukni s překvapením, protože já sama ji j...